• Dienoraštis
  • NOx mokestis Europoje – viskas, ką reikia žinoti

NOx mokestis Europoje – viskas, ką reikia žinoti

Sužinokite, kaip NOx mokestis veikia visoje ES, kur jis taikomas ir ką jis reiškia naudotų automobilių importui.

Esate girdėję apie CO₂ apribojimus ir mokesčius importuojant automobilius, bet kaip dėl NOx mokesčio?

Tai mažiau žinomas mokestis, kurį kai kurios ES šalys taiko remdamosi automobilio azoto oksido (NOx) emisija. Taigi, tai dar viena išlaidų rūšis, kurią reikia padengti, ir ji paprastai taikoma senesniems dyzeliniams modeliams.

Žinojimas, kur taikomas NOx mokestis ir kaip jis apskaičiuojamas, gali padėti tiksliau įvertinti bendras išlaidas ir išvengti netikėtumų perpardavimo metu, todėl pažiūrėkime, kaip jis veikia visoje ES.

NOx išmetimo reglamentai ES – 2025 m.

2025 m. NOx išmetimas visoje ES vis dar daugiausia reguliuojamas Euro standartais ir gamintojų atliekamais realiomis važiavimo sąlygomis išmetamų teršalų kiekio (RDE) bandymais.

Dabartinėse taisyklėse teigiama, kad:

  • Dauguma lengvųjų automobilių turi atitikti „Euro 6“ NOx ribines vertes : dyzelinui – 80 mg/km, o benzinui – 60 mg/km.
  • Nuo 2017 m. ES taip pat reikalauja atlikti realių bandymų (ne tik laboratorinių tyrimų rezultatų), siekiant užtikrinti, kad automobiliai atitiktų šias ribas ir kelyje.
  • Daugelyje šalių atitikties sertifikate (COC) nurodyta NOx vertė naudojama aplinkosaugos mokesčiams, įskaitant NOx mokestį, apskaičiuoti.


Taigi, nors taikomos kelios skirtingos taisyklės, „Euro“ klasė vis dar yra lengviausias ir dažniausiai naudojamas būdas suprasti automobilio NOx emisiją, o dabar pamatysime, kaip NOx ribos skiriasi pagal „Euro“ klases.

NOx emisijos standartų palyginimas pagal Euro klases

Tiesiausias būdas sužinoti NOx vertes yra per „Euro“ emisijos klasę , nurodytą automobilio dokumentuose, pavyzdžiui, COC sertifikatuose.

Šios klasės („Euro 4“, „Euro 5“, „Euro 6“ ir kt.) naudojamos visoje ES, siekiant apibrėžti, kiek teršalų transporto priemonė gali išmesti, įskaitant azoto oksidus.

Euro klasės , kurios nustato NOx lygius, pirmiausia buvo įvestos siekiant reguliuoti naujus automobilius. Tačiau dabar jos taip pat naudojamos:

  • Apskaičiuokite aplinkosaugos mokesčius
  • Patikrinkite prieigą prie zonos
  • Nuspręskite, ar transporto priemonė tinkama registracijai


Štai kaip palyginamos NOx ribos pagal Euro klases, išreikštos gramais kilometrui:

Euro klasė

NOx riba (dyzelinas)

NOx ribinė vertė (benzinas)

Euro 4

0,25 g/km

0,08 g/km

Euro 5

0,18 g/km

0,06 g/km

Euro 6

0,08 g/km

0,06 g/km

 

„Euro 7“ bus įvestas 2026 m., tačiau jo NOx ribos išliks tokios pačios kaip ir „Euro 6“.

Kaip NOx mokestis veikia praktiškai: dokumentai ir mokėjimas

Jei registruojate arba importuojate naudotą automobilį šalyje, kurioje taikomas NOx mokestis, procesas paprastai yra paprastas, nes jums tereikia žinoti automobilio išmetamųjų teršalų duomenis.

Kai reikės tvarkyti NOx mokesčius, jums reikės automobilio atitikties sertifikato , todėl tai yra pagrindinis dokumentas, kurį reikia parengti. Jei jo neturite, galite naudoti lygiavertį dokumentą, kuriame nurodyta oficiali NOx vertė mg/km.

NOx mokesčių mokėjimas įvairiose šalyse skiriasi .

Pavyzdžiui, Airijoje taikomas atskiras NOx mokestis . Tačiau kitose šalyse NOx yra padengiamas kitais su registracija susijusiais mokesčiais. Čia pateikiama apžvalga, kaip kai kurios ES šalys tvarkosi su NOx, kai kalbama apie naudotų automobilių importą ir registraciją.


► Austrija

Austrija netaiko atskiro NOx mokesčio. Jis įtrauktas į NoVA registracijos mokestį , kuris daugiausia pagrįstas automobilio CO₂ emisija ir verte.


► Vokietija

Vokietijoje registracijos metu netaikomas NOx mokestis, tačiau NOx lygiai vis tiek svarbūs dėl šalyje esančių mažos taršos zonų . Šiose zonose transporto priemonės privalo turėti atitinkamą lipduką, pagrįstą jų išmetamųjų teršalų standartu (Euro klasė).

Taigi, jei norite, kad automobilis būtų leidžiamas įvažiuoti į daugumą miestų centrų, jo NOx išmetimas turi būti pakankamai mažas, kad atitiktų žaliojo lipduko reikalavimus.

Kitos šalys su panašiomis zonomis yra Prancūzija , Italija, Ispanija , Austrija ir Nyderlandai, tačiau Vokietija išsiskiria griežta, visoje šalyje veikiančia sistema.


► Airija

Airijoje taikomas atskiras NOx mokestis , kuris yra transporto priemonės registracijos mokesčio (VRT) dalis. Suma priklauso nuo to, kiek NOx išmeta automobilis, remiantis COC nurodyta verte.

Kuo daugiau automobilio išmetamų teršalų kiekis, tuo daugiau mokate:

  • 5 € už mg/km už pirmuosius 40 mg
  • 15 € už mg/km už kitus 40 mg
  • 25 € už mg/km, jei kiekis viršija 80 mg


Atminkite, kad bendra mokesčio suma yra ribojama, net jei apskaičiuota suma yra didesnė. Dyzelinėms transporto priemonėms riba yra 4 850 EUR, o visoms kitoms – 600 EUR.

Norint gauti tikslų įvertinimą prieš importuojant, rekomenduojama naudoti NOx skaičiuoklę, pvz., šią .

Ar kas nors pasikeis 2026 m.?

Šiuo metu mūsų matytos NOx emisijos yra pagrįstos „Euro 6“ standartais ir galiojančiomis nacionalinėmis mokesčių taisyklėmis. Tačiau ateityje laukia tam tikri pokyčiai.

Nuo 2026 m. ES įves „Euro 7“ – naują išmetamųjų teršalų standartą visiems naujai patvirtintiems automobilių modeliams.

NOx lygiai išliks tokie patys kaip ir „Euro 6“ standarte (0,08 g/km dyzelinui ir 0,06 g/km benzinui), tačiau taisyklės bus griežtesnės kitais atžvilgiais.

Bus griežtesni realaus vairavimo testai ir nauji stabdžių bei padangų taršos apribojimai.

Taigi, nors NOx skaičiai išlieka tie patys, „Euro 7“ privers automobilių gamintojus patikimiau ir įvairesnėmis realiomis sąlygomis įrodyti, kad jų transporto priemonės atitinka šias ribas.

Ar NOx mokestis paveiks naudotų automobilių kainas ES?

Daugelyje šalių automobilių kainos kol kas didelių pokyčių nesikeis.

Airijos prekybininkai turi būti atsargūs su senesnio dyzelino importu, nes NOx mokestis gali gerokai padidinti bendras išlaidas, jei automobilis išmetamų teršalų kiekis didelis.

Šalyse , kuriose netaikomi tiesioginiai NOx mokesčiai, prekybininkai vis tiek turėtų atsižvelgti į tai, kaip išmetamųjų teršalų kiekis veikia tai, kur pirkėjai gali vairuoti automobilį. Jei automobilis negali įvažiuoti į mažos taršos zonas, jį gali būti sunkiau parduoti, todėl prieš pirkdami automobilį perpardavimui visada patikrinkite bent jau „Euro“ klasę.

NOx mokestis – DUK

► Kurios ES šalys naudoja NOx išmetimą motorinių transporto priemonių apmokestinimui?

Airija ir Austrija į registracijos mokestį įtraukia NOx. Vokietija naudoja NOx duomenis aplinkosaugos zonoms, o ne mokesčiams.


► Kas yra NOx mokestis?

Tai mokestis, pagrįstas automobilio azoto oksido (NOx) emisija ir dažnai taikomas importo arba registracijos metu.


► Kokia yra NOx išmetimo riba ES?

Ribos skiriasi priklausomai nuo „Euro“ klasės. Pavyzdžiui, „Euro 6“ dyzeliniai varikliai negali išmesti daugiau kaip 80 mg/km.

(0,08 g/km).


► Koks yra NOx lygis pagal „Euro 6“ standartą?

„Euro 6“ ribinės vertės dyzelinui yra 80 mg/km (0,08 g/km), o benzinui – 60 mg/km (0,06 g/km).


► Kaip apskaičiuojamas NOx mokestis?

Kiekviena šalis turi savo formulę, kuri paprastai pagrįsta automobilio NOx emisija (mg/km), nurodyta COC.

"eCarsTrade" - platus parduodamų naudotų automobilių pasirinkimas

Mūsų gausiame inventoriuje yra įvairių markių ir modelių automobilių, atitinkančių visus jūsų poreikius, kurie gaunami tiesiogiai iš patikimų Europos lizingo bendrovių, trumpalaikės nuomos bendrovių ir prekybos atstovybių:

Peržiūrėkite mūsų parduodamus naudotus automobilius!

Įkeliama
Loading